Digital introduktion för nya medarbetare

Välkommen som ny medarbetare i Hjo kommun! Kanske har du redan påbörjat din anställning hos oss eller så kommer du snart göra det. Det är vi glada för och vi ser fram emot att du ska arbeta tillsammans med oss.

Du kommer att bli kollega med cirka 800 medarbetare i fler än 200 olika yrken. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa service till alla som bor och verkar i Hjo.

Du är ambassadör för din verksamhet

Våra medarbetare möter Hjoborna i livets alla skeden. Du har därför en viktig roll i deras vardag genom ditt betydelsefulla arbete. Du har meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad varje dag och vi vill att du ska känna den arbetsglädjen och stoltheten över ditt yrke och din arbetsplats så att du ser fram emot att gå till jobbet varje dag.

Vi som jobbar i Hjo är experter inom våra områden och vår uppgift är att se till att politikens mål, visioner och beslut efterföljs. Vi styrs av politiker som valts av Hjoborna. Det är de som beslutar om Hjo stadsutveckling och hur pengar ska fördelas mellan olika verksamheter.

Webbintroduktion

Nedan hittar du Hjo kommuns gemensamma webbintroduktion. Den består av sex gemensamma delar som gäller alla anställda i Hjo kommun samt en verksamhetsspecifik del som handlar om just det område som du kommer arbeta inom. Om du är ny chef i Hjo kommun ska du även gå igenom den modul som riktar sig till nya chefer. Om du är osäker på vilka delar som du ska titta på kan du kontakta din närmaste chef.

  • Organisationsträd som visar hur förvaltningen i Hjo kommun är uppdelad.

    1. Om Hjo

    Här kan du läsa mer om Hjo kommun.

  • 2. Din anställning

    Här kan du läsa mer om vad som styr din anställning och vilka krav och skyldigheter du behöver förhålla dig till.

  • 3. Vi finns för dig genom livet

    För oss är det viktigt att det ska fungera att jobba hos oss genom hela arbetslivet. Här berättar vi mer om några av de förmåner du har som anställd hos oss.

  • 4. Självservice och lön

    Självservice är det verktyg där du som medarbetare rapporterar in arbetstid, frånvaro och annat kopplat till arbetstid och ersättning.

  • 5. Arbetsmiljö och hälsa

    Många är bekanta med ordet arbetsmiljö och vet om att man har rätt till god arbetsmiljö. Men vad innebär god arbetsmiljö egentligen?

  • 6. Alla ska känna sig trygga på arbetet

    För oss är det en självklarhet att du ska känna dig trygg på din arbetsplats.

  • 7. Synpunktshantering

    Synpunkter inkommer från våra brukare och medborgare dagligen. Här finns information om hur du går tillväga för att registrera en synpunkt. För att kunna utveckla och förbättra vår verksamhet är det viktigt att alla synpunkter registreras.

När du gått igenom avsnitten ovan går du vidare till din verksamhets särskilda introduktion. Du hittar de olika introduktionsavsnitten här.