Felanmälan på kommunala fastigheter
Postadress
544 30 Hjo
Här nedan hittar du information om hur du går till väga om du vill göra en felanmälan på någon av våra kommunala fastigheter
Akuta fel
Om det uppstår akuta fel i fastighetens inre eller yttre miljö som innebär att det finns risk för människors hälsa och säkerhet
Gör så här:
- Spärra av för att förhindra att någon skadar sig.
- Ring fastighetschef, fastighetssamordnare eller samhällsbyggnadschefen. Om ingen av dessa svara kontaktar du Kontaktcenter
- Inträffar felet på en tidpunkt då kontaktcenter är stängt ring jouren på Hjo Energi, 0705-61 20 05.
Felanmälan med återkoppling
Om det uppstår större eller allvarliga fel där ni vill ha återkoppling
Gör så här:
- Skicka ett mail till teknisk service. Ange alltid FELANMÄLAN B i ämnesraden och i rubriken
Vi återkopplar via mail att vi tagit emot felanmälan och anger namn på den vaktmästare som tilldelats arbetsordern.
Vi ger ett preliminärt besked om när åtgärden kommer att genomföras och en beskrivning av åtgärden.
När felet är åtgärdat meddelar vi detta via mail
Felanmälan som inte kräver återkoppling
Felanmälan övriga fel som vi kan åtgärda utan att återkoppla till er.
Gör så här:
- Skicka ett mail till teknisk service. Ange alltid FELANMÄLAN C i ämnesraden och i rubriken
Vi meddelar att vi tagit emot anmälan och åtgärdar felet utan att återkoppla.
Övriga synpunkter som kräver större åtgärder
Övriga synpunkter och förslag på förbättringar och anpassningar i verksamhetsfastigheter som kräver större åtgärder.
Gör så här:
- Beskriv åtgärden och lämna/ maila till den chef som ansvarar för aktuell verksamhet.
Respektive chef ansvarar för att dessa förslag framförs till fastighetsavdelningen.
Förslag till åtgärder och prioriteringar av dessa förslag görs i dialog mellan fastighetschef och verksamhetschef i samband med fastighetssyn eller skyddsrond som genomförs löpande under året.